Case Voicebooking
Case
Voicebooking
Jaar
2020-2021
Type
Scale-up
external funded
Rol
Productmanager /
Development manager
Softwareoplossing
Platform
Web technology stack
Markt
Audio services
Business to Business (b2b)
Aanleiding
Eind 2019 kwamen we in contact met Voicebooking. De coördinatie en aansturing van de softwareontwikkeling lag toen bij eigen medewerkers. Dit verliep door gebrek aan kennis en ervaring niet efficiënt. Door de groei van het bedrijf ontbraken er essentiële zaken: een duidelijke roadmap, tijd om plannen te concretiseren en de nodige structuur. Hierdoor ontstonden verwachtingen bij interne en externe gebruikers die maar matig konden worden waargemaakt.
Voicebooking in het kort
Er zijn veel online stemmenbureau’s. Toch zijn er maar weinig die echt online zijn. Waar je dus gemakkelijk en snel een stem regelt. Toen Voicebooking in 2011 begon, was zo’n voice-over bureau er nog niet.
“We helpen je om online een voice-over te casten en te boeken. Daarbij vinden wij het belangrijk eerlijk zaken te doen. Geen rare fratsen, maar vaste tarieven voor elke online voice-over. Dat levert nog een extra voordeel; er is geen ander voice-over bureau dat zo snel levert. Ons doel? Van voice-over werk een fast moving product maken”.
Onze samenwerking met Voicebooking
We hebben een voorstel gedaan om alle coördinatie en management werkzaamheden over te nemen daar een professionele Product Owner in te zetten. Allereerst hebben wij structuur aangebracht rondom het prioriteren en agenderen van softwareontwikkelingen. Daarnaast hebben een routine aangebracht en een Scrum proces ingericht rondom het concretiseren en briefen van functionaliteit in samenwerking met de drie externe leveranciers. Tegelijk met deze verbeteringen zijn we gestart met het opleiden van interne medewerkers om eigenaarschap te nemen over het platform.
Onze resultaten bij Voicebooking
Wat we nu zien is dat er een tweetal grote projecten zijn uitgevoerd met behulp van de nieuwe opzet. Een mooi resultaat is dat een project wat al jaren op de plak lag in de periode van onze betrokkenheid kon worden uitgevoerd wat heeft geleidt tot meer efficiency en lagere kosten. De samenwerking met de leveranciers is sterk verbeterd en er kon ook in goed overleg afscheid worden genomen van één van de leverancier. Maar nog belangrijker is dat het bedrijf door de verbeterde organisatorische opzet én een eenvoudige technische opzet nu sneller kan inspelen op veranderingen. Iets waar elke start-up bij gebaat is.