Discovery Sprint en Design Sprint

Design Sprint en Discovery Sprint

Valideer voordat er ontwikkelkosten worden gemaakt

Hoe geef je een idee vorm? Hoe valideer je vooraf aannames? Hoe ontdek ik of mijn klanten mijn product of nieuwe functie wel willen gebruiken? Welke feedback heb ik nodig? Door met stakeholders én potentiële gebruikers een Design Sprint of Discovery Sprint uit te voeren kunnen hier antwoorden op worden gevonden.  

Digital Value Creators logo

Maak het abstracte concreet

De voornaamste focus van een Design Sprint of Discovery Sprint is om abstracte begrippen om te zetten in heldere doelstellingen en visuele beelden. Enerzijds het onderbouwen van vragen als  “hoe en waarom voegt deze functie waarde toe, en voor wie?” En anderzijds het inzichtelijk maken van een flow en gewenste output.

Niet te veel detail, maar ook niet te weinig.

Het resultaat van een Design Sprint of Discovery Sprint zal ten minste genoeg feedback en bewijs moeten bevatten om de ideeën door te zetten of juist af te blazen. Het is bijvoorbeeld niet de bedoeling om compleet uitgewerkte UX/UI schermen of technische architectuur te produceren (dat komt immers later in de Sprint zelf aan bod).

Hoe sluit een Design Sprint of Discovery Sprint aan op de development routine?

Waar een refinement een onderdeel is van de Sprint routine kan een Design Sprint of Discovery Sprint daar helemaal los van worden gezien. Het is een losstaand event om de haalbaarheid van een idee te toetsen nog voordat er sprake is van development werkzaamheden. Op deze manier kunnen de kosten laag worden gehouden.

Wil je meer informatie over een Design Sprint of Discovery Sprint?

"Met Digital Value Creators haal je kennis in huis om je product roadmap, sprint planning en scrum routine up and running te krijgen"

Comments are closed.
Stel uw vraag direct via WhatsApp