Case Voicebooking
Case
Voicebooking
Jaar
2020-2021
Type
Scale-up
external funded
Rol
Product Owner /
Development manager
Softwareoplossing
Platform
Web technology stack
Markt
Audio services
Business to Business (b2b)
Aanleiding
Eind 2019 kwamen we in contact met Voicebooking. Zij hadden de coördinatie en aansturing van de softwareontwikkelingen belegd bij eigen medewerkers. Dat ging op zich wel aardig maar het was er zo druk dat ze het lastig vonden er voldoende tijd voor vrij te maken en omdat dit in de loop van de tijd naast hun inhoudelijke werk was ontstaan ontbraken de juiste kwalificaties. Dit was gewoon ontstaan door de enorme groei van het bedrijf. Het ontbrak er eigenlijk aan van alles: de roadmap, tijd om te concretiseren, structuur en een realistische geprioriteerde ontwikkelagenda. Dit veroorzaakte verwachtingen bij interne gebruikers en klanten die niet uitkwamen. Soms waren briefings niet compleet en voldeed de gerealiseerde software dan niet aan de verwachtingen die in de eerste plaats al niet goed waren uitgewerkt, afijn een vicieuze cirkel.
Voicebooking in het kort
Er zijn veel online stemmenbureau’s. Toch zijn er maar weinig die echt online zijn. Waar je dus gemakkelijk en snel een stem regelt. Toen we in 2011 begonnen, was zo’n voice-over bureau er nog niet.
We helpen je om online een voice-over te casten en te boeken. Daarbij vinden wij het belangrijk eerlijk zaken te doen. Geen rare fratsen, maar vaste tarieven voor elke online voice-over. Dat levert nog een extra voordeel; er is geen ander voice-over bureau dat zo snel levert. Ons doel? Van voice-over werk een fast moving product maken.
Onze samenwerking met Voicebooking
We hebben een voorstel gedaan om alle coördinatie en aanstuur werkzaamheden over te nemen van de medewerkers en daar een professionele Product Owner in te zetten. Allereerst hebben wij structuur aangebracht rondom het prioriteren en agenderen van softwareontwikkelingen. Daarnaast hebben een routine aangebracht en een scrum proces ingericht rondom het concretiseren en briefen van functionaliteit in samenwerking met de drie externe leveranciers. Tegelijk met deze verbeteringen zijn we gestart met het opleiden van interne medewerkers om eigenaarschap te nemen over het platform.
Onze resultaten bij Voicebooking
Wat we nu zien is dat er een tweetal grote projecten zijn uitgevoerd met behulp van de nieuwe opzet. Een mooi resultaat is dat een project wat al jaren op de plak lag in de periode van onze betrokkenheid kon worden uitgevoerd wat heeft geleidt tot meer efficiency en lagere kosten. De samenwerking met de leveranciers is sterk verbeterd en er kon ook in goed overleg afscheid worden genomen van één van de leverancier. Maar nog belangrijker is dat het bedrijf door de verbeterde organisatorische opzet én een eenvoudige technische opzet nu sneller kan inspelen op veranderingen. Iets waar elke start-up bij gebaat is.